Неправильна заміна термостата може призвести до проблем із системою охолодження. Розглянемо не тільки, як поміняти термоклапан своїми руками, а й як виправити наслідки невдалого ремонту. Нерідко внаслідок утворення повітряної пробки після заміни термостата перестає гріти грубка, перегрівається двигун.
ЗМІНИТИ МОЖНА СВОЇМИ РУКАМИ
При належній теоретичній підготовці заміна термостата під силу навіть водію-початківцю. Але слід бути уважним до дрібниць та враховувати особливості пристрою моделі автомобіля.
Купуйте лише рекомендований для вашого двигуна термостат. Всі деталі двигуна розраховуються на роботу в певному температурному діапазоні, підтримка якого залежить від температури відкриття термоклапану. Примусове підвищення температури в малому колі циркуляції ОЖ призведе до постійної роботи в режимі перегріву двигуна. Багато прихильників такого «тюнінгу» доводять переробку бажанням збільшити продуктивність системи опалення салону. Насправді грубка відчутно сильніше гріти не стане, тоді як зростання термічного навантаження відчутно зменшить ресурс двигуна.
Уточнюйте комплектацію нового термостату. Для запобігання витоку антифризу місце прилягання корпусу герметизується ущільнювальною гумкою, яку при заміні термостата також необхідно змінити. На жаль, не всі виробники включають у комплект манжети. Ущільнення після прикручування корпусу стискається, тому при повторному використанні вже не гарантує належного рівня герметичності системи.Багато водіїв, щоб уникнути заміни ущільнювача, додатково використовують герметик прокладки.
Підготуйте потрібний інструмент. Якщо набір викруток, торцевих головок та накидних ключів є чи не у кожного автолюбителя, то головки під зірочки Torks у наборі інструментів зустріти вже складніше. Адже за їх допомогою на багатьох іномарках пригвинчуються деталі навісного обладнання. Тому перед заміною зверніться до посібника з ремонту та експлуатації вашої моделі авто або вивчіть звіти власників, відео, на яких показано, як самостійно змінити термостат.
Як замінити термостат своїми руками, розглянемо з прикладу Opel Astra H
- Відкрутіть пробку бачка рідини, що охолоджує.
- Злийте антифриз. Необов’язково зливати ОЖ повністю. Для заміни достатньо, щоб рівень у блоці двигуна опустився нижче за розташування корпусу термоклапану. Внизу радіатора знаходиться зливна пробка. Якщо ви не плануєте міняти охолодну рідину, використовуйте тільки чисту тару. Також очистіть зливний штуцер від бруду. Забруднену ОЖ перед повторним використанням необхідно обов’язково відфільтрувати.
- Відкрутіть 4 гвинти, після чого термостат можна буде витягнути з посадкового місця.
- Зніміть роз’єм нагрівального елемента.
- Встановіть нову гумку ущільнювача, термостат і затягніть гвинти кріплення.
- Залийте рідину, що охолоджує.
Перед експлуатацією автомобіля переконайтеся у відсутності повітряної пробки, через яку може погано працювати пічка та перегріватися двигун.
Встановіть автомобіль таким чином, щоб бачок був якомога вищим по відношенню до інших елементів системи охолодження. Прогрійте двигун до температури відкриття термостату. Підвищіть на 10-15 секунд обороти до 2000 тис./хв., після чого короткочасно кілька разів підніміть до 3500-4000 тис./хв. Збільшивши швидкість циркуляції ОЖ у великому колі, ми сприятимемо виходу повітряної пробки. Після виходу повітря температура двигуна повинна не підніматися вище за робочий діапазон.
На багатьох автомобілях у системі охолодження є спеціальні дренажні клапани, якими у процесі заповнення системи виходить повітря. Наприклад, на Лада Каліна з Е-газом як дренаж для позбавлення від повітряної пробки можна використовувати штуцер, призначений для підведення антифризу до дросельної заслінки на авто з тросиковим приводом.
Корисні поради
Перед встановленням рекомендуємо випробувати термоклапан. Перевірка термостат у домашніх умовах не забере багато часу.
Щоб не обпектися при зливі антифризу, температура двигуна повинна бути на порядок нижчою від робочого діапазону.
При заміні термостата із пластиковим корпусом дотримуйтесь рекомендованого зусилля затягування. За потреби використовуйте динамометричний ключ.
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО МЕНЯТИ
Виробники не регламентують термін заміни термостата. Передбачається, що механізм дуже надійний і підлягає заміні лише у разі виходу з ладу. Загалом такий підхід більш ніж виправданий для власників авто із механічним термостатом. Якщо в системі охолодження використовувалася тільки допустима охолодна рідина, механічному зносу підлягають лише стрижень і втулка напрямна термоклапана. Трапляється це не раніше 125-150 тис. км.
Інакше справа з електронними термостатами. У їх конструкції передбачено нагрівальний елемент, який може вийти з ладу на пробігу до 100 тис. км. Винятком із виправлення є окремі моделі термостатів з електронним керуванням. На думку спадає конструктивні дефекти виробів GM, які випили чимало крові власників Opel, Chevrolet. Заміна термостата потрібна майже кожні 30-40 тис.км. Тому власники рекомендують міняти штатні пристрої одразу на вдосконалені моделі термоклапанів.
Симптоми несправності
Термостат грає найважливішу роль підтримці теплового балансу двигуна. Тому рекомендуємо вивчити, як достовірно перевірити термостат у разі виявлення перших ознак його несправності. У статті описані основні симптоми, що свідчать про поломку та необхідність заміни. Також рекомендуємо вивчити пристрій та принцип роботи термостату.
Коментарі
Дописати коментар